Synchroonkijken dag 7

De laatste dag alweer. Helaas.
Vandaag was de opdracht “From where I stand”
Dus voeten op de foto op voor jou speciale locatie.
Vandaag stond een heerlijke wandeling op de planning. Prinses was dagje weg met haar tante als verjaarskadootje. Leuk alternatief voor nog meer speelgoed. Dus we konden wat verder. Spookje kan aardig stappen en Mannetje bij D in de drager, Spookje en ik camera’s mee, telefoon mee voor de opdracht en gaan.
Onderweg vele foto’s met de camera gemaakt, die moet ik nog uitzoeken op de pc. Deze maakte ik met mijn telefoon.

image

De eerste foto die ik maakte voor de opdracht was deze:

image

Met de voetjes tussen de nieuwe begroeiing in het duin. Weinig spectaculair maar wel mooi, nieuw leven op deze pingsterochtend.

Toen verder lopen naar een unieke locatie.

In het Amsterdams waterleidingduin, diep weggestopt op een geheime plaats vind je het kabouterdorp. Ooit ontstaan doordat iemand daar zijn niet langer gewenste tuinkabouters een nieuw huis gaf, inmiddels plaats voor honderden kabouters, smurfen en andere wezens.

image

De precieze locatie wordt niet op Internet of ander schrift vermeld om vandalisme te voorkomen. De enige manier om erachter te komen is dus als iemand het je verteld of je de weg wijst.
Dit leek mij een mooie locatie voor de opdracht. Ik maakte meerdere foto’s op meerdere plekken in het “dorp”. Dit werd uiteindelijk de foto die ik inzond:

image

Hierna liepen we nog vele kilometers en maakte vele foto’s. Ik stoeide wat met de instellingen van mijn camera en compositie. Spookje leerde dat je soms alleen maar een beetje op hoeft te schuiven om niet je eigen schaduw op het bloemetje te hebben wat je wilt fotograferen.

Wie weet mag ik ooit wat van haar foto’s met jullie delen. Ik ben namelijk behoorlijk trots op het niveau van foto’s dat mijn 6 jarige maakt.

Op de terugweg kwamen we nog langs deze reeën. Doordat de wind gunstig stond konden we vrij dichtbij komen waardoor ik niet alleen met mijn spiegelreflexcamera met zoomlens foto’s kon maken maar ook met mijn telefoon.

image

Hiermee sluit ik deze week fotograferen en kijken af. Wat een leuke week weer.

Bij deze wil ik Else Kramer van Else Kramer Photography hartelijk bedanken voor het organiseren van dit leuke event.  En alle vrijwilligers voor al het werk wat ze verricht hebben om dit mogelijk te maken. Ik kijk uit naar volgend jaar en voor die tijd hopelijk nog een fotoliegen. .

Plaats een reactie